Inlägg Sjutton - Läkarsamtal

Hade ett läkarsamtal i dag, varken jag eller läkaren visste knappt varför vi skulle träffas (kändes ju så där) hon hade typ snabbläst igenom min journal men förstod ändå inte riktigt varför vi skulle ses, så det föll på mig att försöka komma ihåg vad jag o A hade pratat om på senaste mötet,o anledningen till att jag fick träffa en helt ny läkare, igen... var för att "min" läkare inte hade tid.

Fick iaf ny sömnmedicin, nått grej som kroppen producerar själv, funkar jättebra på många, o inte alls på en del, men så e de ju med all medicin.

Sen när jag typ skulle gå (efer ett ganska långt samtal om framtidsplaner o hur ja typ nu bara sitter o väntar på att min behandling ska dra igång), så kom jag på att A hade pratat om att vi skulle sätta in nån neuroleptika på mig, för att få bukt på mina tankar o påtäkningar (det känns som om folk skickar tankar på en) o mina lätt paranoida tankegångar. Så då fick jag någon medicn till det med, men jag gillar inte neuroleptika, eller altså, har inte tagit så många olika, men man har ju alltid hört skräckhistorier om hur folk gått upp 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 ton o massa saker som bara blivit värre o massa otäckt, så därför har jag alltid en lätt avision mot den typen av medicin, samt att jag är rädd att saker o ting bara ska bli VÄRRE o inte BÄTTRE, att jag ist för att saker ska sluta att jag typ blir som en radio som tar in allt och inte kan filtrera någonting o att min logiska röst (den som faktiskt försöker övertyga mig om att allt galet är just de - galet) att den ska tystna helt o allt de galna ska ta överhanden o allt bara blir värre...

men alla dessa tankegångar visar väl på att det är något som inte är riktigt bra heller, å märker jag att saker blir värre så är det ju bara att jag ringer A o säger att de inte funkar, så får han prata med R (min behandlande läkare) så får jag något annat, men de e just det att A LOVADE att jag skulle få någon MILD neurleptika som inte hade massa biverkningar o s.k.i.t, å sen kommer den här nya läkaren o säger att det inte FINNS någon mild neuroleptika, men att hon aldrig brukar skriva ut gammalt rävgift (gamla typen) till unga människor...

Annars så står jag inte på speciellt mkt medicin, å de är väl bra de, när jag fick R så var den första kommetaren "oj vad undermedicinerad du är" (då stod jag bara på antidepp), men R är inget fan av benzo o de få gångerna jag fått de så har det bara varit låga doser under väldigt kort tid (å de har ändå inte hjälpt) för R är av åsikten att de sista jag behöver är ett bensomissbruk o dubbeldiagnos, tycker de e skönt att det finns sånna läkare med, metanke på hur lätt vissa människor verkar ha att få benso utskrivet.. men sen har jag aldrig varit någon som dragit rövarhistorier för att få medicin jag egentligen inte har behov av, har snarare varit åt andra hållet, att jag försökt undvika mediciner i det längsta (till skillnad från vissa vänner jag har som gladeligen säger sig ha både de ena o de andra - gärna nått diffust, så plockar de in högar me piller - å sånna förstör bara för alla andra anser jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...