Inlägg Två - En psyksjuk flickas berättelse 1

Orkar inte skriva på engelska idag.
Ibland kan det vara skönt att bara skriva av sig.
Jag sitter invirad i min zebrafilt, mina armar kliar, skar mig innan, orkarde inte skära djupt, smekte bara huden lätt  det räckte, iaf för stunden.
Har fått byta från psykosavdelning till "vanlig" sluten avdelning.
Fortfarande på extravak, fortfarande instabil, men jag hör inte saker, och ser inte saker.. eller gör jag det? Jag vet faktiskt inte, visst jag ser inte blod rinna från väggarna, jag kan duscha utan att konstiga saker händer, utan att vattnet byts ut till blod, inga råttor som krälar upp ur toaletten och invaderar duschen. Har fått sagt mig att det bara var jag som inbillade mig (jag VET att det var så) men ändå så fruktansvärt svårt att förstå det, det känns ju så verkligt. Har ju varit med om detta så många gånger nu, borde ju lärt mig, borde ju börjat förstå... men ändå tror jag att det är så, att det jag ser händer här och nu, jag brukar ju kunna tänka logiskt, som när folk pratar om mig, då kan jag ju "förstå" min logiska sida säger åt mig att jag inbillar mig, varför kommer inte min logiska sida till undsättning när jag ser saker? Jag blir så trött...
 
Har hittat en söt flickas blogg, hon har visst också borderline, ska sätta mig o läsa den nu..
 
Saknar er alla på utsidan!
 
 
XOXOXO

Kommentarer
Alice säger:

Jag hoppas du blir stabil nog att åka hem snart. Att vara inlåst tjänar egentligen ingenting till. Be strong.

A

Svar: tack! Hoppas jag med..
GothicDollHeart

2012-12-18 | 10:14:33
Bloggadress: http://mort.blogg.se
Saari säger:

Glöm inte bort din friska identitet.

Svar: Tack! Nej då, det gör jag inte, den finns här i virrvarret av känslostormarna, är ju ändå den som gör att jag kommer ut härifrån... nångång... snart hoppas jag
GothicDollHeart

2012-12-21 | 18:33:21
Bloggadress: http://iamsaari.se
marielle säger:

du påstår att du vill bli frisk, det första du kan börja med är ju att sluta glorifiera psykisk sjukdom och allt som hör till och sedan läsa andra böcker än "vingklippt ängel", varför inte något av mia törnblom kanske?

Svar: men LOL snälla du, så bara för att man skriver om hur man mår så "glorifierar man psykisk sjukdom" och läser enbart böcker som "vinklippt ängel"?
GothicDollHeart

2012-12-25 | 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...